تبلیغات
بازاریابی شبکه ای پارس نیوشا نیک - بازاریابی شبکه ای در روزنامه دنیا اقتصاد
 
این وبلاگ به ارائه اطلاعات در مورد گروه بازاریابی شبکه ای خانواده کار آفرین با هدف حمایت و آموزش اعضای سازمان خود ایجاد گردیده است
  :: مدیر وب سایت : یاور نتورکران تیم جناب حبیب اللهی
قدرت نیوشا نیک در چیست ؟




» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

بازاریابی شبکه ای نیوشا نیک | کسب درآمد اضافه

   

وبلاگ اطلاع رسانی و پشتیبانی از اعضای خانواده کار آفرین

بازاریابی شبکه ای در روزنامه دنیا اقتصاد
سه شنبه 14 آذر 1391 ساعت 12:32 ق.ظ | | نوشته ‌شده به دست یاور نتورکران تیم جناب حبیب اللهی | ( نظرات )
راهكار جدید دولت برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها روشن شد
بازاریابی شبکه‌ای برای كاهش قیمت‌ها
فاز جدید صدور مجوز برای شركت‌های بازاریابی شبكه‌ای 
گروه بازرگانی- دولت با از سرگیری طرحی قدیمی و كمابیش فراموش شده، تلاش‌های تازه‌ای برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها آغاز كرده است؛ این بار قرار است بازاریابی شبکه‌ای راهی باشند برای كاهش هزینه‌های مصرف‌كنندگان. 
 

طرح بازاریابی شبكه‌ای یا چندسطحی (MLM)كه در سال 1387 بنیان‌گذاری شد، در دو سال گذشته در سكوت كامل فرورفته بود و خبری از پیشرفت آن شنیده نمی‌شد، اما حالا مسوولان با اعلام راه‌اندازی 7 شركت از این دست، خبر می‌دهند 4 شركت دیگر به زودی اجناس خود را به صورت بازاریابی شبكه‌ای در بازار عرضه می‌كنند تا به این ترتیب كم‌كم این روش نوین فروش كالا جایگزین روش‌های سنتی مبتنی بر واسطه‌گری شود. 
در طرحی كه وزارت صنعت، معدن و تجارت با همكاری نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات دنبال می‌كند، شركت‌های سهامی خاص كه مایل به عرضه كالاهای خود از طریق یازاریاب‌ها هستند در صورت تایید صلاحیت وارد شبكه بازاریابی كشور می‌شوند. فعالیت و گردش مالی آنها و بازاریاب‌ها نیز به طور مستمر از سوی مسوولان نظارت و ردیابی می‌شود. روش كار شبكه‌های بازاریابی به این صورت است كه تولیدكننده به جای وابستگی به واسطه‌های گوناگون كالای خود را از طریق بازاریاب به صورت مستقیم به دست خریدار می‌رساند و در ازای این كار نیز به بازاریاب حق معامله (كمیسیون) می‌دهد. 
به گفته حسن رادمرد، معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت كه متولی اصلی راه‌اندازی شبكه‌های بازاریابی در دولت است، هدف از راه‌اندازی شركت‌های بازاریابی شبكه‌ای این است كه بازاریاب‌ها به توزیع كالاها در بازار بپردازند تا از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری شود. رادمرد روز گذشته در نشستی خبری هدف اصلی در حوزه تجارت بازاریابی شبكه‌ای را در آینده، علاوه بر مهار و جلوگیری از افسار گسیختگی قیمت‌ها، ‌مدیریت مناسب توزیع كالا همراه با ‌ كاهش هزینه‌ها و عرضه بی‌واسطه كالاها بین تولیدكننده و مصرف‌كننده عنوان كرد.
به گفته رادمرد اجرای طرح نتورک مارکتینگ به عنوان یكی از مدل‌های نوین شبكه توزیع در بسیاری از كشورها اجرا شده وآثار خوبی را به همراه داشته است.
او با اشاره به اینكه در حال حاضر به 7 شركت مجوز حضور در بازاریابی شبكه‌ای داده شده است، تصریح كرد: فرآیند توزیع كالاهای این شركت‌ها در یك چارچوب مناسب و دور از شائبه شركت‌های هرمی در حال رصد و پیگیری است.
به گفته معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی، لوازم خانگی،‌ مصنوعات طلا، صنایع دستی‌ و برخی مواد انرژی‌زای نو از جمله كالاهای ارائه شده دراین طرح است. رادمرد اجرای این شیوه از نظام توزیع كالاها را در كشورهای مختلف دنیا مرسوم دانست و گفت: برای پیاده‌سازی این نظام در كشور نیازمند فرهنگ‌سازی لازم هستیم، به گونه‌ای كه با توجه به استقبال تجار و بازرگانان در آینده نزدیك می‌توانیم شاهد جایگزینی بازاریابی شبكه‌ای به جای نظام‌های توزیع سنتی در كشور باشیم.
او به برخی مزایای استفاده از این مدل جدید توزیع و فروش كالا در كشور اشاره كرد و گفت: فروش بی‌واسطه كالا از تولیدكننده به مصرف‌كننده، داشتن ضمانت‌های لازم برای سلامت و صحت كالا با دریافت كد شبنم،‌ برچسب اصالت كالا و ایران كد همچنین تخفیف 8درصدی كالاهای عرضه شده دراین سیستم به جای روش‌های سنتی از مواردی است كه انگیزه لازم را برای مصرف‌كننده ایجاد می‌كند.
رادمرد با بیان اینكه اصلاح نظام توزیع بعد از هدفمندسازی یارانه‌ها با سرعت بیشتری پیش رفت و مطالعات گسترده‌تری در این زمینه انجام شد، اظهار كرد: اجرای این طرح علاوه بر مزایای ذكر شده رونق تازه‌ای را به فضای كسب‌وكار خواهد بخشید، به گونه‌ای كه پیش‌بینی می‌شود با بسط و توسعه این طرح بین 50 تا 70 هزار شغل در بحث بازاریابی ایجاد كند.
او همچنین به عوامل بازدارنده و نظارت‌های قانونی این طرح نیز اشاره كرد و گفت: دستگاه‌های مرتبط تمام پیشگیری‌های لازم را برای جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از این طرح لحاظ كرده و معیارها،‌ شرایط، ضوابط و مقررات خاصی را تدوین كرده كه پس از بررسی عملكرد و وضعیت شركت‌ها به صدور مجوز اقدام می‌كنند. رادمرد، همچنین شناسایی شركت‌های سالم در زمینه نتورک مارکتینگ و نیز افزایش میزان فروش تولیدات داخلی را از اهدافی بیان كرد كه در این طرح دیده شده است.
معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان كرد: مردم می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات این طرح به سایت نتورک مارکتینگ به نشانی www.networkmarketing.moc.gov.ir مراجعه و نسبت به خرید كالای مورد نظر خود اقدام كنند.
به گفته او، ‌همچنین برای برخورد قانونی با متخلفان احتمالی و به منظور رسیدگی به شكایات شماره تلفن 124 و دبیرخانه این كارگروه در 31 استان كشور پاسخگوی متقاضیان خواهند بود.

شركت‌های بزرگ می‌آیند؟
امیدواری مسوولان به تاثیرگذاری شركت‌های نتورک مارکتینگ در حالی است كه تاكنون شركت‌های نامدار به این طرح نپیوسته‌اند.
آن طور كه رادمرد اعلام می‌كند شركت‌های پنبه‌ریز، نیوشا، ابرتجارت، میراث نقش دست‌ها، بادران گستر، بازاریابان ایران زمین و آویژه سگالر 7 شركتی هستند كه تا كنون بازاریابی شبكه‌ای را تجربه كرده‌اند. البته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با وجود تاكید بسیار بر نظارت بر شبكه‌های بازاریابی و همچنین تاثیرگذاری این شبكه‌ها، از ارزش گردش مالی كه تاكنون از سوی این شركت‌ها در بازار جابه‌جا شده است، اظهار بی‌اطلاعی كرد و گفت: در آینده گزارش عملكرد این شركت‌ها ارائه خواهد شد. 

در جهان
به گزارش یک سایت تخصصی ام ال ام (MLM) کوتاه شده بازاریابی چند سطحی است كه بعضی مواقع بازاریابی شبكه‌ای نیز نامیده می‌شود. همانطوری كه از نام آن پیداست چند لایه متعدد از افراد، بازاریابی یك محصول را برای رساندن آن به مصرف‌كننده بر عهده دارند. یك نماینده فروش (همچنین، توزیع كننده، ‌عضو،‌ وابسته، ‌شریك نیز نامیده می‌شود) علاوه بر جذب مشتریان،‌ آموزش نیروهای تازه وارد را در جهت جذب مشتریان به عهده دارد.
یك شركت MLM ابتدا با ثبت نام فردی كه قادر به جذب مشتریان و نمایندگان فروش باشد كار را آغاز می‌كند، اما هر یك از نمایندگان حق این انتخاب را دارند تا خود را به یك مدیر تبدیل کنند، شخصی كه خود توانایی جذب نماینده فروش را دارا باشد. یك شركت MLM کمیسیون پرداخت می‌كند و نه حقوق ثابت، بنابراین در این روش شركت محدودیتی برای جذب مدیر و نماینده فروش ندارد. این حالت به دلیل گسترش سریع شمار نمایندگان فروش آموزش دیده برای شركت بسیار سودمند است. این مورد همچنین برای نمایندگان فروش سودمند است؛ به این دلیل كه درآمدشان محدود به میزان فروش خودشان نیست بلكه آنها همچنین از حجم فروش سایر نمایندگان درصد فروش دریافت كنند.
نخستین بار، یک شرکت دوچرخه سازی در روسیه از این ایده استفاده کرد و برنامه‌ای ترتیب داد که مشتریان با پرداخت ۱۰ روبل به جای ۵۰ روبل صاحب دوچرخه شوند به شرط آنکه چهار مشتری دیگر نیز معرفی کنند. ولی فروش کمپانی به سرعت به اشباع رسید. در روسیه به آن شرکت بهمنی و در فرانسه به آن گلوله برفی لقب دادند و صددرصد تقلب و کلاهبرداری تلقی شد. از آن پس، سیاستمداران، اقتصاددانان و جامعه شناسان زیادی به دنبال پیدا کردن راهی بودند که از این ایده به نفع همه استفاده کنند.
نخستین کمپانی که به طور رسمی فعالیت بازاریابی چند سطحی را در سال ۱۹۳۰ آغاز کرد، کمپانی ویتامین کالیفرنیا بود که نام خود را در سال ۱۹۳۹ به نوترالایت تغییر داد و امروزه محصولات خود را از طریق کمپانی ایم وی به فروش می‌رساند.
در نشست خبری روز گذشته یكی از اعضای دبیرخانه شركت‌های نتورک مارکتینگ كه از معرفی خود به خبرنگاران خودداری كرد، در مورد تاثیرگذاری این شركت‌ها با تجربه‌های جهانی اشاره كرد و گفت: این دست شركت‌ها سالانه 130 میلیارد دلار در جهان گردش مالی دارند.
به گفته او طرح شركت‌های بازاریابی چند سطحی در ایران نیز با بررسی عملكرد 10 كشور پیشرو در این زمینه تدوین و اجرایی شده است. 
در حال حاضر نیز به ترتیب كشورهای آمریكای شمالی، چین، كشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا و ژاپن در زمینه بازاریابی شبكه‌ای سردمدار بوده‌اند. 
این مقام مسوول تاكید كرد: شركت‌های بازاریابی شبكه‌ای به خاطر پایبند بودن این شركت‌ها به قانون‌ها و اصول تجاری از جمله فروش حقیقی كالا و وابسته نبودن درآمد بازاریاب‌ها به اعضای زیرشاخه، در عمل با شركت‌های هرمی تفاوت ماهیتی دارد.
رادمرد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گوید: حدود 70 شركت دیگر نیز متقاضی پیوستن به این طرح هستند؛ اما مسولان با رعایت دقت‌های لازم در تایید صلاحیت متقاضیان با احتیاط عمل و «لاك‌پشتی» حركت می‌كنند.




:: برچسب‌ها: نیوشا نیک , پارس نیوشا نیک , بهترین نتورک ایران , قویترین نتورک ایران , هدف , تعهد , تیم ورک , کارگروهی , نتورک نیوشا , بازاریابی شبکه ای , بازاریابی شبکه ای نیوشا , نیوشا داریان , نیوشا نتورک , آموزش بازاریابی شبکه ای , نتورک قوی ,